कुर्म स्तोत्र – Sri Kurma Stotram
कुर्म, याने की कछुआ भगवान विष्णु का अवतार है, जो श्री कुर्म स्तोत्र श्री कूर्म की स्तुति और प्रार्थना के रूप में एक पवित्र स्तोत्र है, हिंदू पौराणिक कथाओं में एक महत्वपूर्ण देवता है। वह विष्णु के दस प्रमुख अवतारो में से एक हैं, जो ब्रह्मांड के रक्षक हैं। कूर्म की कथा समुद्र मंथन से जुड़ी हुई है, एक पौराणिक घटना जिसमें देवताओं और असुरों ने ब्रह्मांडीय सागर को मंथन किया ताकि अमरता का अमृत प्राप्त किया जा सके।
नमाम ते देव पदारविन्दं
प्रपन्न तायोप शमात पत्रम्
यन्मूलकेता यत्योऽम्जसोरु
संसार दु:खं बहिरुत्क्षिपन्ति (१)
धातर्य दस्मिन्भव ईश जीवा
स्तापत्र येणो पहता न शर्म
आत्मन् लभन्ते भगवंस्तवाङ्घ्रि
च्छायां स विद्यामत् आक्षयेम (२)
मार्गन्ति यत्ते मुखपद्मनीडै
स्छन्दस्सुपर्णैर्रुषयो विविक्ते
यस्याघ मर्षोद सरिद्वराया:
पदं पदं तीर्थपद: प्रपन्ना: (३)
यच्छरद्ध्या श्रुतवत्या च भक्त्या
संरुज्यमाने ह्रुदयेऽवधाय
ज्ञानेन वैराग्य बलेन धीरा
व्रजेम ततएऽङ्घ्रि सरोजपीठम् (४)
विश्वस्य जन्मस्थि तिसम्य मार्थे
क्रुतावतारस्य पदाम्बुजं ते
व्रजेम सर्वे शरणं यदीश
स्म्रुतं प्रयच्छत्य भयं स्वपुंसाम् (५)
यत्सानुबन्धेऽसति देह गेहे
ममाहमित्यूढ दुराग्रहाणाम्
पुंसां सुधूरं वसतोपि पुर्यां
भजेम तते भगवन्पदाब्जम् (६)
तान्वा असद्व्रुत्तिभि रक्षिबिर्ये
पराह्रुतान्तर्मनस: परेश
अथो न पश्यन्त्युरुगाय नूनं
येते पदन्यास विलासलक्ष्म्या (७)
पानेन ते देव कथासुधाया:
प्रव्रुद्ध भक्त्या विशदाशया ये
वैराग्यसारं प्रतिलभ्य बोधं
यथाञ्ज सान्वीयुर कुण्ठधिष्णयम् (८)
तथापरे चात्म समाधि योग
बलेन जित्वा प्रक्रुतिं बलिष्टां
त्वामेव धीराः पुरुषं विशन्ति
तेषां श्रमः स्यान्न तु सेवया ते (९)
तते वयं लोक सिश्रुत्याद्य
त्वयानु स्रुष्टास्त्रि भिरात्मभिः स्म
सर्वे वियुक्ताः स्वविहार तन्त्रं
न शक्नुमस्तत्प्रति हर्तवे ते (१०)
यावद्बलिं तेऽज हराम काले
यथा वयं चान्नमदाम यत्र
यथो भयेषां त इमे हि लोका
बलिं हरन्तोऽन्नमदन्त्य नूहाः (११)
त्वं नः सुराणामसि सान्वयानां
कूटस्थ आद्यः पुरुषः पुराणः
त्वं देवशक्त्यां गुणकर्मयोनौ
रेतस्त्वजायां कविमादधेऽजः (१२)
ततो वयं सत्प्रमुखा यदर्थे
बभूविमात्मन्करवाम किं ते
त्वं नः स्वचक्षुः परिदेहि शक्त्या
देव क्रियार्थे यदनुग्रहाणाम् (१३)
Read Sri Kurma Stotram
namāma te deva padāravindaṃ
prapanna tāyopa śamāta patram
yanmūlaketā yatyo’mjasoru
saṃsāra du:khaṃ bahirutkṣipanti (1)
dhātarya dasminbhava īśa jīvā
stāpatra yeṇo pahatā na śarma
ātman labhante bhagavaṃstavāṅghri
cchāyāṃ sa vidyāmat ākṣayema (2)
mārganti yatte mukhapadmanīḍai
schandassuparṇairruṣayo vivikte
yasyāgha marṣoda saridvarāyā:
padaṃ padaṃ tīrthapada: prapannā: (3)
yaccharaddhyā śrutavatyā ca bhaktyā
saṃrujyamāne hrudaye’vadhāya
jñānena vairāgya balena dhīrā
vrajema tatae’ṅghri sarojapīṭham (4)
viśvasya janmasthi tisamya mārthe
krutāvatārasya padāmbujaṃ te
vrajema sarve śaraṇaṃ yadīśa
smrutaṃ prayacchatya bhayaṃ svapuṃsām (5)
yatsānubandhe’sati deha gehe
mamāhamityūḍha durāgrahāṇām
puṃsāṃ sudhūraṃ vasatopi puryāṃ
bhajema tate bhagavanpadābjam (6)
tānvā asadvruttibhi rakṣibirye
parāhrutāntarmanasa: pareśa
atho na paśyantyurugāya nūnaṃ
yete padanyāsa vilāsalakṣmyā (7)
pānena te deva kathāsudhāyā:
pravruddha bhaktyā viśadāśayā ye
vairāgyasāraṃ pratilabhya bodhaṃ
yathāñja sānvīyura kuṇṭhadhiṣṇayam (8)
tathāpare cātma samādhi yoga
balena jitvā prakrutiṃ baliṣṭāṃ
tvāmeva dhīrāḥ puruṣaṃ viśanti
teṣāṃ śramaḥ syānna tu sevayā te (9)
tate vayaṃ loka siśrutyādya
tvayānu sruṣṭāstri bhirātmabhiḥ sma
sarve viyuktāḥ svavihāra tantraṃ
na śaknumastatprati hartave te (10)
yāvadbaliṃ te’ja harāma kāle
yathā vayaṃ cānnamadāma yatra
yatho bhayeṣāṃ ta ime hi lokā
baliṃ haranto’nnamadantya nūhāḥ (11)
tvaṃ naḥ surāṇāmasi sānvayānāṃ
kūṭastha ādyaḥ puruṣaḥ purāṇaḥ
tvaṃ devaśaktyāṃ guṇakarmayonau
retastvajāyāṃ kavimādadhe’jaḥ (12)
tato vayaṃ satpramukhā yadarthe
babhūvimātmankaravāma kiṃ te
tvaṃ naḥ svacakṣuḥ paridehi śaktyā
deva kriyārthe yadanugrahāṇām (13)
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